Cum ar fi lumea fără stiloul lui Poenaru?

Dacă ştii o personalitate care ne înalţă,

 
h1__quotes.png
Poză

În _Quotes

Petrică Ionescu

Autor: Andreea Fornea

Petrică Ionescu – considerat cel mai important regizor de operă după Zefirelli. Afirmatia a fost făcută de către George Astalos, în ianuarie 2001.

Petrică Ionescu este regizorul de teatru şi operă cu o notorietate mondială de necontestat. S-a născut pe 13 octombrie 1946 şi, după absolvirea ATF-ului, încearcă să debuteze în teatru, având idei ce se doreau a fi puse în scenă, un nou stil, o nouă viziune. Petrică Ionescu emigrează şi se stabileşte în Franţa. Succesul pe care îl cunoaşte la Paris, unde pune în scenă spectacole de anvergură, este răsunător, iar regizorul se apucă să monteze şi spectacole de operă. Primele spectacole de operă puse în scenă de regizor sunt „Boris Gudunov“, montat la Geneva, şi „Parsifal“ de Wagner. În 1991, la Opera Bastille din Paris, Ionescu prezintă „Othello’’ de Verdi. Talentul regizoral este remarcat şi de directorii celor mai de seamă scene ale lumii şi este invitat să lucreze la Scala din Milano.

Spectacolele de balet în regia lui Petrică Ionescu sunt prezentate la Metropolitan, cu participarea lui Nureev sau Carolin Carlson. Dovedind profesionalism şi forţă de muncă, Petrică Ionescu reuşeşte să pună în scenă simultan „Oedip“ la ONB, „Dama de pică“ de Ceaikovski la Lyon, şi „Nunta lui Figaro“ de Mozart. Revine în România si semnează regia la spectacolul de operă „Oedip“, susţinut la Opera din Bucureşti. Cu „Nabucco“, ridică sălile în picioare, iar cu „Aida“ de Verdi… stadioanele. Spectacolul „Aida“ a fost susţinut la Paris, pe un stadion plin cu 83.000 de spectatori. Experimentul a fost repetat şi în Berna, Amsterdam şi Dusseldorf. În 2006, Petrică Ionescu semnează regia la „Burghezul gentilom“, o comedie în distribuţia căreia regăsim nume sonore ale vieţii teatrale. Într-o adaptare originală, „Burghezul gentilom“ are o distribuţ ie cosmopolită de actori şi balerini, care folosesc toate mijloacele artistice, pentru a ne face să râdem pe săturate de propriile noastre defecte. Spectacolul adună pe scenă nu mai puţin de 100 de artiştii. În luna mai 2009, celebrul tenor spaniol Placido Domingo a debutat cu succes în opera “Cyrano de Bergerac”, pusă în scenă de regizorul român, pe scena teatrului Châtelet din Paris. La sfarsitul operei, spectatorii au aplaudat timp de 55 de minute.

Petrică Ionescu a fost, pentru o lungă perioadă de timp, şi directorul artistic de la „Disneyland Paris“ şi al celui de la Los Angeles, dar şi profesor la Conservatorul Naţional din Paris.

 




O opinie

Scrie-ţi opinia

E-mail-ul tău este confidenţial.
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 *
 *
 *